' '

FACEBOOK FAN

LOVE STATION on Facebook

Sunday, October 17, 2010

Kenape Saya Cintakan Awk?

hurmmmm ramai nak tahu kenape saya wujudkan blog lovesation nie..saya dah berkali-kali jadi mangsa cinta.mungkin sebabkan ini saya semakin belajar sesuatu tentang cinta.saya tahu saya tak pandai untuk bercinta tapi saya tak pasti kenapa cinta ini selalu hadir bila saya sepi atau kesunyian.peristiwa lepas banyak mengajar saya pedih,luka dan tangisan berkaitan cinta.



sehinggalah datang dan wujud lagi perasaan cinta yang saya tak pasti kenape dia yang mesti saya cinta..mungkin bagi org lain ini agak bodoh kerana baru jumpa sekali (malam tue) di simpan sehingga hari ini dan menjelmalah suatu perasaan cinta.mungkin ini terlalu cepat atau bodoh bagi saya tak pandai nak simpan perasaan.saya tak tahu kenape saya berani buat pengakuan saya cintakan dia.Saya lama telah memerhatikan dia..tapi sebabkan rupa saya yang tak begitu hebat seperti admire2 dia saya jadi kurang yakin..mungkin saya hanya sekadar duduk tepi sebgai pemerhati.

Ya Allah ya tuhan ku terlalu berat ujian ini..kau berikanlah kekuatan padaku..hambamu tak mampu untuk tangung hati perasaan ini.Biarkanlah hambamu tahu bahawasanya dia bukan miliku.kali nie hambamu kehilangan seorang lagi org yang sangat di perlukan..haruskan aku terus bersabar dengan apa yang telah engkau jelmakan ini..hambamu tak kuat Ya Allah...kenape kau tak biarkan kami seperti dulu tanpa merasakan cinta itu....kau jelmakan tiba-tiba cinta ini..mengapa aku mudah untuk jatuh cinta?....apakah aku perlukan seseorang menemani aku dalam perjalanan kehidupan ini..

kepada "DIA" saya tahu saya tak sepatutnya buat luahan itu atau buat pengakuan saya cintakan awak..saya sepatutnya sedar siapa diri saya..sekarang saya dah kehilangan awak..saya langsung tak di beri peluang untuk berkomunikasi dengan awak..saya tahu awak nak jaga hati saya tapi saya rasa seolah-olah seorang banduan yang melakukan kesalahan besar...saya tak minta saya cintakan awak...tapi perasaan itu datang tiba2..mula2 saya sekadar hati suka jek...saya tak tahu kenape tuhan uji saya macam nie...x mungkin saya dapat awak..awak cantik...saya tak berapa hendsome ..agak mustahil benda ini akan terjadi...saya hadapi dengan penuh ketabahan.saya nafikan berkali-kali saya cintakan..saya kalau boleh nak awak kenal saya macam dulu jek...

tiap kali saya berdoa menagis kenape ujian ini di berikan pada saya....dahulu saya d permainkan teruk ibarat satu lakonan cerita yang tiada sifat kemanusiaan...luka dulu pun tak sembuh sampai sekarang..saya rasa hidup saya kena sumpahan dengan cinta...buat awak saya tak pernah mintak pekara ini terjadi..saya tak tahu macam mana saya nak jelaskan dekat awak..saya sentiasa beristifhar nescaya saya jumpa jalan untuk abaikan perasaan ini....saya menulis artikel ini pun dengan tangisan...kesedihan saya dah lakukan kesilapan...

saya cari awak dekat CM hari tue sebab nak jelaskan perkara sebenar..tapi awk larikan diri..saya call x angkat..saya faham.sebab tue saya dah tak cari awak dan takkan cari awak.dalam hati saya minta satu jek..saya nak awak yang lama...kalau saya tahu perkara macam nie nak terjadi saya takkan luahkan pada awak.saya akan cuba lupakan awak walaupun itu agak rumit dan sukar...saya kena hormat pendapat awak.....saya akan ingat apa yang awak tuliskan..

"Frankly, I am not ready yet to fall in love, or in love with anybody..its quite tough to face it. seriously, i dont know what to do and I dont know how to face this situation..seriously i am daif, and jahil.."

saya faham dan saya akan cuba lupakan cinta tue secepat mungkin...saya tak minta tapi dia datang pada saya tiba2...kalau lah saya boleh mengelak saya akan elak benda nie berlaku..DALAM HATI MEMANG CINTA SAYA IKHLAS,tapi saya takkan memaksa awak cintakan saya..mungkin ini ujian darinya..saya tahu siapa saya?di mana saya..?

PADA awak saya minta maaf kerana ada perasaan itu pada awak...saya akan buang jauh2 perasaan itu sejauh mungkin..saya akan lupakan perasaan itu..sebabkan perasaan itu saya dah hilang awak yang terus pergi dan diamkan diri...mungkin cinta itu akan datang bila tiba waktu yang sesuai..

UTUSAN ONLINE

Untusan Online!

LOVE MASSAGE


ShoutMix chat widget

LOVESTATION TRANSLATION

lovestation Translation

firman Allah SWT dalam QS Al Baqarah 165, "Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah."

Alangkah indahnya Islam! Di dalamnya ada syariat yang mengatur bagaimana seharusnya manusia mengelola perasaan cintanya, sehingga menghasilkan cinta yang lebih dalam, lebih murni, dan lebih abadi. Cinta seperti ini diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah), "Cinta itu bagaikan pohon, akarnya menghujam ke tanah dan pucuknya banyak buah."

Followers

;

sokonglah kami.sekiranya anda merasakan blog ini memberi manafaat sila copy kod diatasdan letakkan di blog, friendster atau myspace milik anda

MUSIC LOVESTATION


IKLAN SPONSOR

All Malaysian Bloggers Project
Love is any of a number of emotions and experiences related to a sense of strong affection[1] and attachment. The word love can refer to a variety of different feelings, states, and attitudes, ranging from generic pleasure (