' '

FACEBOOK FAN

LOVE STATION on Facebook

Tuesday, June 1, 2010

Cinta Palestin

CINTA PALESTIN

Biarpun palestin telah lama tertindas namun tiada satu pun suara kuasa besar yang mampu menolong dan memperjuangkan hak asasi penduduk palestin.Saban hari pembunuhan berlaku sungguh kejam.Israel ibarat gangster zaman kemodenan sekarang mana perginya kuasa2 besar yang mampu menghalang kekejaman ini.Cinta rakyat palestin pada negara mereka sungguh indah kerana ada yang sanggup berkorban demi mempertahankan sebuah negara yang hancur di mamah oleh kekejaman israel.
Israel ibarat memamah semua yang di miliki palestin.Subahanallah mana perginya suatu keamanan yang kita laungkan.Kuasa ibarat pemainan dunia.Tuhan sentiasa memerhatikan kebodohan manusia yang berlumba berebut kuasa untuk memerintah dunia yang hanya sementara.Dalam erti kata lain Israel nampak seolah-olah pengecut yang sedang membuli kaum yang tiada senjata dan kelangkapan yang cukup.Mereka lebih teruk kejamnya dari binatang pemangsa.

mengapa kanak2 yang seharusnya menjadi mangsa.Tuhan sahaja yang tahu dan mengerti setiap kepedihan dan kesengsaraan penduduk2 palestin.Amerika syarikat hanya memandang ia adalah sekadar suatu dongengan yang tidak memberi apa2 kesan.Betulkah andaian ini Israel telah memegang hampir 50% kepentingan ekonomi amerika.Dimana kebenaran di sebalik bukti2 ini.

Cinta seorang manusia lemah yang tak sanggup melihat kekejaman ini berlaku.Inilah kehidupan sebenar manusia yang penuh sifat kekejaman yang tiada erti cinta pada kehidupan.Kita sebagai manusia harus menadah tangan mendoakan kesejahteraan mereka semua mudahan rakyat palestin akan mendapat cahaya dan kekuatan dari pencipta.

0 comments:

UTUSAN ONLINE

Untusan Online!

LOVE MASSAGE


ShoutMix chat widget

LOVESTATION TRANSLATION

lovestation Translation

firman Allah SWT dalam QS Al Baqarah 165, "Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah."

Alangkah indahnya Islam! Di dalamnya ada syariat yang mengatur bagaimana seharusnya manusia mengelola perasaan cintanya, sehingga menghasilkan cinta yang lebih dalam, lebih murni, dan lebih abadi. Cinta seperti ini diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah), "Cinta itu bagaikan pohon, akarnya menghujam ke tanah dan pucuknya banyak buah."

Followers

;

sokonglah kami.sekiranya anda merasakan blog ini memberi manafaat sila copy kod diatasdan letakkan di blog, friendster atau myspace milik anda

MUSIC LOVESTATION


IKLAN SPONSOR

All Malaysian Bloggers Project
Love is any of a number of emotions and experiences related to a sense of strong affection[1] and attachment. The word love can refer to a variety of different feelings, states, and attitudes, ranging from generic pleasure (