' '

FACEBOOK FAN

LOVE STATION on Facebook

Wednesday, May 5, 2010

Cinta Dalam Perkahwinan.


Ramai orang sekarang merasakan perkahwinan adalah satu platform untuk kuatkan ikatan cinta tapi dalam perkahwinan juga merupakan satu platform untuk kita tahu semua berkaitan pasangan kita.Di sini kita boleh melihat A-Z semua keburukan dan tingkahlaku sebenar pasangan kita yang kita sayang atau cintai..Tuhan maha berkuasa setiap pasangan yang di ciptakan pasti salah seorang ada kelemahan.Itulah cinta penting dalam perkahwinan untuk memupuk sebuah keluarga yang harmoni serta penuh dengan kebahagian.

Cinta bukan sekadar lafaz atau keikhlasan untuk seseorang manusia mengenali pasangan mereka.Cinta adalah ikatan atau penguat dalam sesuatu perhubungan.Ada sanggup berkorban apa sahaja demi cinta.

Pada masa sekarang manusia tidak memandang perkahwinan berdasarkan cinta tapi banyak dari mereka memandang harta benda maka banyaklah berlaku perpisahanan atau penceraian.Manusia zaman akan datang pasti akan mengalami kadar tekanan dan tempoh masa yang tidak pernah cukup akibat tekanan ekonomi yang maju maka makin banyaklah berlaku masalah penceraian dan melahirkan anak-anak yang cenderung dalam masalah sosial.

Dalam kitab dan Al-quran ada menjelaskan manusia akan merosakkan manusia semula dengan kemajuan serta pengalihan zaman dalam masa akan datang.Maka sekiranya kita kahwin jangan biarkan perkahwinan kita musnah akibat tekanan dari luar atau pengaruh anasir manusia sendiri kerana perahwinan adalah satu gerbang yang sungguh indah dalam suatu penciptaan kehidupan manusia di dunia ini..

0 comments:

UTUSAN ONLINE

Untusan Online!

LOVE MASSAGE


ShoutMix chat widget

LOVESTATION TRANSLATION

lovestation Translation

firman Allah SWT dalam QS Al Baqarah 165, "Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah."

Alangkah indahnya Islam! Di dalamnya ada syariat yang mengatur bagaimana seharusnya manusia mengelola perasaan cintanya, sehingga menghasilkan cinta yang lebih dalam, lebih murni, dan lebih abadi. Cinta seperti ini diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah), "Cinta itu bagaikan pohon, akarnya menghujam ke tanah dan pucuknya banyak buah."

Followers

;

sokonglah kami.sekiranya anda merasakan blog ini memberi manafaat sila copy kod diatasdan letakkan di blog, friendster atau myspace milik anda

MUSIC LOVESTATION


IKLAN SPONSOR

All Malaysian Bloggers Project
Love is any of a number of emotions and experiences related to a sense of strong affection[1] and attachment. The word love can refer to a variety of different feelings, states, and attitudes, ranging from generic pleasure (