' '

FACEBOOK FAN

LOVE STATION on Facebook

Thursday, January 28, 2010

Kesedihan Dalam Bercinta!


Kesedihan Dalam Bercinta!

saya minta maaf kerana telah lama tidak updated blog.baru nie terdetik hati saya untuk menulis tentang kesedihan seorang gadis sarawak yang masih muda dalam percintaan.Hairan saya mengapa kita kena lafazkan cinta kita akhirnya berkorban.Dalam percintaan sebenarnya kita perlukan satu penghayatan yang mengajar kita tentang sebuah ilusi percintaan.

saya agak sedih pada kaum2 lelaki yang suka mempermainkan hati seorang pompuan.Mana perginya kita selaku pemimpin untuk memimpin sebuah cinta yang paling berharga.cinta kadang2 boleh dia adaptasikan dalam bentuk sebuah kehidupan yang penuh suka dan duka..

terdetik hati saya apabila melihat lakonan Cludia cinta bella.....memang comel penuh penghayatan mengenai sebuah percintaan.Itulah cinta yang seharusnya kita cari bukannya cinta yang sekadar luahan kata2 manis sahaja.

saya merasakan cinta itu adalah suatu keindahan kalau kita pandai mentafsir sesuatu yang berharag dalam hidup..mengapa kita kena ada kesedihan dalam cinta..kesedihan itu sehingga boleh menitis air mata kita sebagai manusia yang lemah..

saya rasa bangga kepada sesiapa yang menghayati cinta sepenuhnya kerana cinta dapat mengajar kita sesama manusia belajar sebuah kehidupan yang tak tahu makna2 yang tersirat.kepada yang sedang bercinta saya ucapkan selamat datang ke alam cinta.

1 comments:

Eka Sapri Alvyanto said...

kalo di indonesia ada KCB (ketika cinta bertasbih)& Ayat-Ayat cinta,,,

UTUSAN ONLINE

Untusan Online!

LOVE MASSAGE


ShoutMix chat widget

LOVESTATION TRANSLATION

lovestation Translation

firman Allah SWT dalam QS Al Baqarah 165, "Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah."

Alangkah indahnya Islam! Di dalamnya ada syariat yang mengatur bagaimana seharusnya manusia mengelola perasaan cintanya, sehingga menghasilkan cinta yang lebih dalam, lebih murni, dan lebih abadi. Cinta seperti ini diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah), "Cinta itu bagaikan pohon, akarnya menghujam ke tanah dan pucuknya banyak buah."

Followers

;

sokonglah kami.sekiranya anda merasakan blog ini memberi manafaat sila copy kod diatasdan letakkan di blog, friendster atau myspace milik anda

MUSIC LOVESTATION


IKLAN SPONSOR

All Malaysian Bloggers Project
Love is any of a number of emotions and experiences related to a sense of strong affection[1] and attachment. The word love can refer to a variety of different feelings, states, and attitudes, ranging from generic pleasure (