' '

FACEBOOK FAN

LOVE STATION on Facebook

Monday, January 4, 2010

CINTA SEORANG ABAH..

Cinta Seorang abah..

Sesungguhnya apa yang hendak saya kongsi adalah dari kisah hidup saya sendiri..sebenarnya saya bangga sebab ada abah yang begitu penyayang yang telah mengajar saya tentang kehidupan.Walaupun abah saya bukan seorang jutawan hanya seorang kakitangan kerajaan tapi ini sudah cukup untuk buktikan cinta ayah pada keluarganya..sesungguhnya abah di kurniakan tiga orang anak yang mempunyai kelebihan masing-masing.biarpun kadang2 anaknya meninggi suara dan membantah apa yang di larang akhirnya anak2 akur menangis dan menyesal apa yang di lakukan tadi mendatangkan kesan pada anak-anaknya.

saya merupakan anak paling manja antara 3 tiga orang adik beradik..apa yang boleh di pelajari darinya ialah suatu sifat penyayang dan cinta akan keluarga.kami rasa sering kali tertekan setiap kali apa yang kami mahukan terbatas namun abah tetap sedaya upaya memberikan pada kami..dia sanggup berkorban walaupun tanpa makan demi memenuhi permintaan anak-anak..saya rasa amat terharu dan mungkinkah suatu hari nanti saya mampu lakukan seperti abah.Demi Cinta dia pada adik-adiknya dia sanggup lepaskan harta pusaka untuk tidak melihat pergaduhan berlaku..walaupun dia telah di aniaya oleh adik-adiknya.

Dalam sejuta mungkin tiada lagi abah yang sama seperti mana abah saya.walaupun kami sekelurga sering menerima ujian dari tuhan dengan sifat abah yang sentiasa cintakan tuhan dan kuat ibadat mengajar kami satu kekuatan dalam hidup adalah cintakan tuhan.cinta abah pada emak susah untuk di pertikaikan kejujurannya..walaupun emak serina kali berleter dengan tenang abah dapat mengawal setiap leteran itu ibarat lagu yang sungguh sedap di dengari...

sampai bila saya sayangkan keluarga serta ayah saya...sesungguhnya bila saya susah atau di timpa musibah mereka banyak membantu.. :)

0 comments:

UTUSAN ONLINE

Untusan Online!

LOVE MASSAGE


ShoutMix chat widget

LOVESTATION TRANSLATION

lovestation Translation

firman Allah SWT dalam QS Al Baqarah 165, "Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah."

Alangkah indahnya Islam! Di dalamnya ada syariat yang mengatur bagaimana seharusnya manusia mengelola perasaan cintanya, sehingga menghasilkan cinta yang lebih dalam, lebih murni, dan lebih abadi. Cinta seperti ini diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah), "Cinta itu bagaikan pohon, akarnya menghujam ke tanah dan pucuknya banyak buah."

Followers

;

sokonglah kami.sekiranya anda merasakan blog ini memberi manafaat sila copy kod diatasdan letakkan di blog, friendster atau myspace milik anda

MUSIC LOVESTATION


IKLAN SPONSOR